ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
استانداردهای نوین آموزش ریاضیات و دیگر علوم در آمریکا
نگرانیها درباره عدم موفقیت دانشآموزان آمریکایی در مسابقات سراسری علوم و ریاضی گسترش یافت تا آنجا که مسئولان آموزش این کشور برآن شدند تا جهت کمک به ترویج یک فضای ماهر و بدیع، استانداردهای جدیدی ایجاد کنند. شرکتکنندگان در مجمع سالانه Robert Noyce Teacher Scholarship Program ، که توسط AAAS (انجمن پیشرفت علم آمریکا، American Association for the Advancement of Science) برگزار شد، استانداردهای قبلی در آموزش ریاضی را بررسی کرده و در جریان پروسه گسترش یک چارچوب مفهومی و استانداردهای نوین تراز شده آموزش علوم قرار گرفتند. استانداردهای جدید آموزش ریاضی [وبسایت -دانلود] بهار امسال (2011) معرفی شدند و در حال گسترش و ثبت برای اواخر سال 2011 هستند و برای اولین بار شامل قسمت آموزش مهندسی هستند
Bruce Alberts ، سردبیر مجله علم (Science) میگوید : "در حال از دست دادن تعداد زیادی از دانشمندان آینده هستیم، تنها به این دلیل که علم بسیار مهیجتر از آن است که در کتابهای درسی بهنظر میرسد.
Kaye Forgione ، از مؤسسه Achieve، میگوید : " این استانداردها به گونهای هستند که دانشآموزان بتوانند آینده خود را خلق کنند چه وارد دانشگاه شوند و چه نه."
این استانداردها فراتر از حساب و مهارتهای پایه ریاضی هستند بهطوریکه شامل "استانداردهای عمل ریاضی" هستند. به عنوان مثال قابلیتهای حل مسئله، سماجت و پایداری، استدلال، دقت و ظرافت، و دیگر عادتهای ذهنی که مایلیم در دانشآموزان پرورش داده شوند.
انجمن تحقیقات ملی آمریکا یک پیشنویس از استانداردهای جدید آموزش علم تهیه کرد و در تاریخ 12 July آنرا در دسترس عموم قرار داد تا همگان نظرات خود را تا تاریخ 2 August در این باره ابراز کنند.
Jean Slattery ، از مؤسسه Achieve، میگوید : "استانداردهای آموزش علوم جدید باید پاسخگوی پیشرفتهای علوم تربیتی آموزش و پرورش، پیشرفتهای سریع علوم و مهندسی و استانداردهای بینالمللی باشد و تمرکز آن بیشتر بر ایدههای اصلیی باشد که ارزش بیشتری در آموزش علوم دارند. علم در میان دانشی که حتی هنگام صحبت کردنمان در حال رشد است، زیاد میشود. و مدارس باید بر دانش و قابلیتهای اساسیی که نیاز دارند متمرکز شوند. برخی از این استانداردهای نوین مربوط هستند به رهایی از زنجیر سواد علمی ، آمادگی برای ورود به دانشگاه، و توانمند کردن دانشآموزان در علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات. "
Bruce Alberts، خطاب به معلمان گفت : "هر کدام از شما باید بدانید عملکردتان چه نقش حیاتیی در آینده کشور دارد. در حقیقت کار شما بسیار مهمتر از آن است که حتی بتوانید تصور کنید. "
منبع:خانه ریاضیات اصفهان