ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
به دانش آموزان فرصت فکر کردن بدهید .
یک بررسی در مورد معلمان راجع به مقدار زمانی که صرف سوال می کنند ، نشان می دهد که به نظر آنان این امر معمولی است که وقتی سوالی را مطرح می کنند ، قبل از تکرار آن ،بیشتر از یک ثانیه منتـــظر نمانده و فردی را برای جواب دادن صدا بزند (رائو78 19،ص207).
" دانش آموز اول که پاسخ داد، معلــم کمتر از یک ثانیـــه منتظر می ماند و سپس نفر
بعدی را صـدا می زند ."
نتیجــه این گونه رفتارها ، اغلب بوجود آمدن یک نوع دست پاچــگی و تشویش در سوال و جوابهاست که باعث ایجاد خستگی و ناامیدی در دانش آموز ومعلم می شود و تحریک فکر دانش آموز یا کیفیــت تو ضیح اورا کاهش می دهــــد (رائو 1978،ص207).به نظر رائو ، هنگامی که معلمان زمان پاسخگویی به جواب را افزایش می دهنـــد ، چند چیز اتفاق می افتد ؛ طول جواب دانش آموز زیاد می شود ، تعداد جوابهای مناسب افزایش می یابد ، وجود شکست در جواب دادن کاهش می یابد ، و قایع فکری – ذهنی افزایش می یابد ، شرکت افراد کند بیشتر می شود و در نهایت ،نظم در کلاس به طور هیجان انگیزی افزایش پیدا می کند.
توبین و کاپی (1982) هم در مطالعه ای پیرامون رابطـــه پیشرفت دانــش آموزان و زمان پاسخگویی ، نظر فوق را تایـــید کرده اند. روش بهـــتر برای ایجــاد نظـــم در کلاس و همچنیــــن افزایش یادگیری این است که دانش آموزان رادر حال فکر کردن نگــه دارید نه لزوما" جواب دادن به سوالات ، که در بیشتر کلاسهای امروزی ، امری عادی است .
منبع : الفبای مدیریت کلاس درس
نویسنده : روبرت تی . تابر
مترجم : دکتر محمد رضا سر کار آرانی
معرفی آزمایشگاه ریاضی (خانه ریاضی تهران)
آزمایشگاه ریاضی
مقدمه
ریاضیات
همواره جایگاه بسیار مهمی را در برنامه درسی مدارس اشغال نموده است.
مطالعه ریاضیات به توانایی ویژهی درک و هوش نیازمند است. همچنین ریاضیات
به ترتیب، آموزش و نظم دادن ذهن کمک مینماید. علاوه بر این منجر به تقویت
قوهی تفکر و استدلال (منطق) میگردد.
بیانیه پایانی دوازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی سمنان
31 روش برای حل معادله درجه سوم و کاربردهای آنها را از اینجا دانلود کنید.