ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
جلسه انجمن ریاضی استان مازندران با موضوع نقد کتاب جدیدالتالیف حسابان در محل پزوهشگاه ساری برگزار شد.
اولین سوال این بود که آیا زمان تدریس با محتوی کتاب متناسب بود یا خیر؟
جوابها :
1-باتوجه به فعالیت محور بودن کتاب و زمان بر بودن حل فعالیتها و تمرینات زیاد کتاب ،چهار ساعت در هفته کافی نیست.
2-دانش آموزان دردوره راهنمایی فعالیتهای کتاب را به طور جدی بررسی نکرده و در این زمینه مهارت کافی کسب نمی کنند تا در دوره متوسطه به کار آید. این نیز سبب کند شدن حرکت تدریس می شود.
3- تمرینات زیاد هر فصل و نیز رسم شکلهایی متعدد و محاسباتی شدن برخی تمرینات باعث زمان بر شدن تدریس می شد.
دومین سوال:آیا از وضعیت دور ه های ضمن خدمت راضی هستید؟
جواب: دوره های ضمن خدمت بررسی حسابان چه از طرف مولفین و چه از طرف استانها خوب برگزار نشد.و گاها پاسخ گوی نیازهای همکاران نبود. لازم است دوره باز آموزی برگزار شود.
سومین سوال: نظر شما در مورد امتحان حسابان در خرداد ماه نودچیست؟
جوابها: بهتر بود مولفین سوالات را طرح می کردند تا اهداف اصلی کتاب مورد سنجش واقع قرار می گرفت .
چهارمین سوال: آیا دانش آموزان آمادگی لازم برای فراگیری کتاب را داشتند؟
جواب: در برخی مطالب مانند مثلثات خیر
گروه های آموزشی و نحوه پیدایش آن هموار مورد سوال همکاران بوده است.آیا وظیفه سرگروهها طراحی سوالات هماهنگ،بازدید اوراق ،یا...است؟ واقعیت شکل گیری گروههای آموزشی را از زبان استاد میرزا جلیلی در مجله رشد آموزش ریاضی بهار 90بیان شده است.شما می توانید متن این مصاحبه را از اینجا دریافت کنید.
تمرین 12 صفحه 24 حسابان را آقای علی زمانی در مجله رشد آموزش ریاضی تابستان 90 به روشهای زیبایی حل کردن که دانلود آن خالی از لطف نیست.