آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

حل معادله درجه دو به روش ضریب Aو .....

در سایتهای  زیر روشهای ابتکاری جالبی برای حل معادله درحه دوم خواهید دید. 

 

ا-Quadratic Equation Solver حل با کمک رسم 

 

2- Factoring in Algebra    تجزیه عبارت جبری  

 

3-    Completing the Square  مربع کامل 

 

4- All Factors of a Number مقسوم علی های یک عدد(فاکتور در روش A) 

 

5-   Factoring Quadratics تجزیه و حل معادله

مسابقه طراحی وب سایت مدرسه ای

مسابقه طراحی وب‌سایت مدرسه‌ای

ویژه دانش آموزان متوسطه نظری 

ارتباط و کسب آگاهی از تجربیات دیگران را می‌توان اساسی‌ترین زیربنای نظام توسعه و بهبود دانست. به دلیل گسترش نظام ارتباطی و ورود رایانه به تبادل روابط انسانی و به دنبال آن گسترش شبکه‌های اطلاع رسانی، بکارگیری وب سایت‌ها بعنوان یک وسیله ارتباطی پیش از پیش ضروری گشته است. پس بر مبنای ضرورت فوق آشنایی با طراحی سایت و زبان‌های برنامه نویسی وب مورد نیاز دانش آموزان می‌باشد.
  یکی از طرح‌های ۳۲ گانه دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ ایجاد وب‌سایت مدرسه‌ای دانش آموزان می‌باشد و اجرای این طرح در سطح کشور به اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی واگذار شده است 

ادامه را از وبلاگ گروه ریاضی آذربایجان غربی مطالعه فرمایید.

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند

من ار چه در نظر یار خاکسار شدم

رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند

چو پرده دار به شمشیر می‌زند همه را

کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

چه جای شکر و شکایت ز نقش نیک و بد است

چو بر صحیفه هستی رقم نخواهد ماند

سرود مجلس جمشید گفته‌اند این بود

که جام باده بیاور که جم نخواهد ماند

غنیمتی شمر ای شمع وصل پروانه

که این معامله تا صبحدم نخواهد ماند

توانگرا دل درویش خود به دست آور

که مخزن زر و گنج درم نخواهد ماند

بدین رواق زبرجد نوشته‌اند به زر

که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند

ز مهربانی جانان طمع مبر حافظ

که نقش جور و نشان ستم نخواهد ماند

جلسه گروه ریاضی منطقه

جلسه گروه ریاضی منطقه بهنمیر در روز چهارشنبه نوزدهم بهمن در اطاق جلسات اداره با حضور معاون آموزشی و همکاران برگزار شد. عناوین موضوعات طرح شده بهشرح زیر می باشد: 

 

1- همکاران ریاضی با هماهنگی  مدرسه خود، با اولیا ء نشست داشته باشند.در این جلسه از مشاوران،معاونین پرورشی ،و مسئول انجمن اولیا اداره جهت آموزش خانواده و برنامه ریزی برای مطالعه کمک گرفته شود. 

 

2- برگزاری آزمون مستمر و منظم و ارسال کارنامه هفتگی برای خانواده ها   

3-شناسایی دانش آموزانی که در دروس ریاضی ضعف دارند و برگزاری کلاس رفع اشکال  

4- اجرای دقیقطرح مطالعاتی همدرس در مدارس و پی گیری همکاران در جهت فراهم شدن زمینه های کار گروهی دانش آموزان 

 

5- بررسی کتاب ریاضی یک و نوشتن طرح درس برای ترم دوم 

 

6- معرفی نرم ازار بررسی سوالات امتحانی  

 

7- هماهنگی با دوستانی که در مسابقات  طرح درس نویسی ،تدریس برتر حسابان ،طرح سوال استاندارد شرکت کردند. 

 

عدد پی

عدد پی(منبع:پارا دانش)  

 

 

عدد پی عددگنگی است که در اکثر محاسبات ریاضی به نحوی حضور دارد و از مهمترین اعداد کاربردی در ریاضیات می‌باشد. در هندسه اقلیدسی دوبعدی، این عدد را نسبت محیط دایره به قطردایره و یا مساحت دایره ای به شعاع واحد تعریف می‌کنند. در ریاضیات مدرن ا ین عدد را در علم آنالیز وبا استفاده از توابع مثلثاتی ، به صورت دقیق ریاضی تعریف می‌کنند.به عنوان نمونه عدد پی رادو برابرکوچکترین مقدار مثبت x ،که به ازای آن cos(x)=0 میشود تعریفمی‌کنند.

تاریخچهبابلیان هنگامی که می‌خواستند مساحت دایره را حساب کنند،مربع شعاع آن را در 3 ضرب می‌کردند.البته لوح‌های قدیمی تری از بابلیان وجود دارد که مشخص می‌کند آنها مقدار تقریبی پی را برابر 3.125 می‌دانستند.در مصر باستان مساحت دایره را با استفاده از فرمول محاسبه می‌کردند.( d قطر دایره در نظر گرفته می‌شد ) که در نتیجه مقدار تقریبی عدد پی 3.1605 بدست می‌آید.  

ادامه را از اینجا ببینید