آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

برنده جایزه روث لایتل ستر سال ٢٠١٣ اعلام شد.

برنده جایزه روث لایتل ستر سال ٢٠١٣ اعلام شد. (منبع:کانون آموزش ریاضیات آراز) 
 
 
برنده جایزه روث لایتل ستر سال ٢٠١٣ اعلام شد. 

 «مریم میرزاخانی» ریاضی‌دان جوان ایرانی‌تبار و استاد دانشگاه «استنفورد» آمریکا، برنده جایزه سال ٢٠١٣ «روث لایتل ستر» از «انجمن ریاضی آمریکا» شد.
 جایزه سال ٢٠١٣ «روث لایتل ستر» به دلیل کارهای ارزشمند خانم «مریم میرزاخانی» بر روی تئوری «فضاهای مدولی» (Moduli Spaces) در «سطح ریمانی» (Reimaan Surfaces)، روز پنج‌شنبه دهم ژانویه در «سن‌دیه‌گوی» آمریکا به این استاد ٣۵ ساله اعطا شد.

 لازم به ذکر است، جایزه «روث لایتل ستر»(Ruth Lyttle Satter) که از سال ١٩٩٠ توسط خانم پروفسور «سیلویا لایتل بیرمن»، استاد کالج «بارنارد» برای گرامی‌داشت خواهرش «روث» و به احترام تعهد او به تحقیقات علمی و تشویق زنان به علم‌آموزی، بنیان‌گذاشته شد، هر دو سال یک‌بار، به یک زن که تحقیقات برجسته‌ای در علم ریاضی داشته باشد، اعطا می‌شود. 

خانم پروفسور میرزاخانی که در ایام تحصیل در دبیرستان «فرزانگان» تهران، برنده مدال طلای دو «المپیاد بین‌المللی ریاضی» در سال‌های ١٩٩۴ (هنگ‌کنگ) و ١٩٩۵ (کانادا) شده بود، پس از تحصیل تا مقطع کارشناسی در ایران (دانشگاه صنعتی شریف)، با در دست ‌داشتن بورسیه (فلوشیپ) «شایستگی» دانشگاه «هاروارد»، به آمریکا رفت و در سال ٢٠٠۴، با مدرک دکترای ریاضی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.
 «مریم میرزاخانی» که به انتخاب مجله معتبر «پاپیولر ساینس»(Popular Science) در سال ٢٠٠۵، به عنوان یکی از ده «استعداد درخشان» جهان معرفی شده بود، در سال ٢٠٠٩ نیز جایزه «بلومنتال» «انجمن ریاضی آمریکا» را به خود اختصاص داده بود.

 خانم میرزاخانی از جمله بازماندگان سانحه غم‌انگیز سقوط اتوبوس حامل نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه ١٣٧۶ است. در این حادثه، اتوبوس حامل دانشجویان ریاضی شرکت‌کننده در بیست و دومین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی که از «اهواز» راهی «تهران» بود به دره سقوط کرد و طی آن هفت تن از دانشجویان نخبه‌ی ریاضی به نام‌های «آرمان بهرامیان»، «رضا صادقی» (برنده دو مدال طلای المپیادجهانی)، «علی‌رضا سایه‌بان»، «علی حیدری»، «فرید کابلی»، «دکتر مجتبی مهرآبادی» از دانشگاه شریف و «مرتضی رضایی»، دانشجوی دانشگاه تهران، که اغلب از برگزیدگان المپیادهای ملی و بین‌المللی ریاضی بودند، جان باختند.

 منبع‌خبر:ams.org

اطلاعیه مرکز امور بین الملل مدارس خارج کشوردر نیمه دوم بهمن ماه

اعلام نتایج مرحله ارزیابی و سنجش حضوری اعزام به خارج فرهنگیان در نیمه دوم بهمن ماه  

 

قابل توجه کلیه شرکت کنندگان در مرحله ارزیابی و سنجش حضوری (مصاحبه ) اعزام به خارج فرهنگیان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ، نظر به اینکه نتیجه این مرحله از آزمون در نیمه دوم بهمن ماه اعلام می گردد . خواهشمند است از هرگونه تماس در این خصوص جداً خودداری نمایید . پس از آماده شدن نتیجه مراتب از طریق سایت مرکز امور بین الملل و مدارس خارج ازکشور و اداره کل استان مربوطه اطلاع رسانی خواهد گردید.(۱۸-۱۰-۹۱)