آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

جدول دروس رشته ریاضی - فیزیک

مشکل از آنجا آغاز شد که درسی با عنوان مبانی کامپیوتر و انفور ماتیک در سال سوم ریاضی

 به مجموعه دروس متوسطه اضافه شد.وجای درس مثلثات ر اگرفت.مجری این درس دبیران محترم ریاضی کشور بودند و در ساعات درسی این عزیزان به اجبار یا به دلخواه قرار گرفت.اما با حضور فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر این ساعت درسی از جدول برنامه های ریاضی حذف ودر جای دیگر قرار گرفت.کتاب هنر حل مسله هم پا جای پای  مثلثات سال دوم گذاشت.واین کتاب بدون اینکه مخاطب خودرا پیدا کند به تاریخ پیوست.وجای ان توسط ریاضی تکمیلی و جبرانی پرشد.

نحوه اجرا و بی هدف بودن آموزش در این درس باعث شد تا در سال تحصیلی جاری(۹۱-۹۰)این درس از مجموعه ریاضیات حذف و جای آنرا دروس پرورشی و فوق برنامه گرفته است.همچنین ساعات درسی درس حسابان از ۴ ساعت به ۳ ساعت کاهش یافته است و همزمان ارزش واحد های این درس نیز ۳ واحد درسی  بیان گردیده است(۱).

با وجود اشکالات اساسی در پایه علمی ریاضیات دانش آموزان سال اول و نحوه ورودشان به مقطع متوسطه نمی توان از نگرش غیر کار شناسانه این عزیزان در دفتر تالیف به دروس علوم پایه (مخصوصا ریاضیات)سخن نگفت.چرا که این اقدام در دو قسمت مشکل آفرین است.

۱-دانش اموزان در درس ریاضی ساعات کمتری به تحصیل مشغول می گردند که باز تاب آن در دروس  علوم پایه  مخصوصا فیزیک و تااندازه ای شیمی دیده میشود.

۲-کسر ساعات ریاضی در گستره کشوری باعث مازاد شدن بسیاری از دبیران ریاضی می گردد که  این عنوان(مازاد بودن)باعث بی علا قگی به کار و آموزش نزد این عزیزان می گردد.

 با توجه به نحوه تالیف ارزشیابی  در مجموعه ریاضیات متوسطه بهتر است دفتر محترم تالیف کتب درسی نگاه مهربان تری به نحوه شکل گیری اموزش و برنامه ریزی در زمینه ریاضیات داشته باشد.

برای مشاهده جدول دروس متوسطه اینجا را کلیک کنید.

کاربرد ریاضی در زندگی ... دانستنیهای گوناگون

بسیار پیش می آید که دانش آموزان پس از تدریس یک درس ، از ما می پرسند که این درس که امروز خواندیم ،به چه درد ما می خورد؟و کجامی توانیم ازآن استفاده کنیم ؟

ریاضیات به عنوان یک درس اصلی است که داشتن درک درست از آن در آینده ی تحصیلی دانش آموزان و طبعاً پیشرفت علمی کشور نقش مهمی دارد . همچنین شامل کلیه ارتباطات ریاضی با زندگی روزمرّه ، سایر علوم و کاربردهایی در زندگی علمی آینده ی دانش آموزاست .به این ترتیب دربرنامه درسی و آموزشی ، برقرار کردن پیوند ریاضیات با کاربردهایش در زندگی و سایر علوم از قبیل :هنر،علوم طبیعی ،علوم اجتماعی و . . . . باید مدّ نظر قرار گیرد . در صورتی که این موارد در آموزش دیده نشود ، این سؤ ال همیشه در ذهن دانش آموز باقی می ماند که:

« به چه دلیل باید ریاضی خواند ؟ » و« ریاضی به چه درد می خورد ؟ »


برای خواندن به ادامه مطلب از وبلاگ 

آموزش ریاضیات دبیرستان مراجعه کنید.

ادامه مطلب ...

تعطیلی مدارس در پنجشنبه

روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه:  

«اختیار تعطیل روزپنج‌شنبه دوره‌های راهنمایی و متوسطه به 

 مدیران مدارس داده شده است آن هم به شرطی که آن مدارس یک نوبته باشند.»

  معاون آموزش متوسطه :  
مقاطع راهنمایی و متوسطه درصورت یک نوبته بودن پنجشنبه‌ها تعطیلند.

اختیار تعطیلی روزپنج شنبه دوره های راهنمایی و متوسطه به مدیران مدارس داده شده است آن هم به شرطی که یک نوبته باشند.  
روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه: «اختیار تعطیل روزپنج‌شنبه دوره‌های راهنمایی و متوسطه به مدیران مدارس داده شده است آن هم به شرطی که آن مدارس یک نوبته باشند.»

 به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه به نقل از ایلنا :معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب تاکید کرد که تعطیل مدارس در دوره راهنمایی و دبیرستان را مدیر مدرسه برنامه‌ریزی می‌کند.

"ابراهیم سحرخیز" افزود: « با توجه به "پنجره‌های خالی" دراین دو مقطع، مدیران مدارس می‌توانند به طور داوطلبانه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که روزهای پنج‌شنبه کلاس نداشته باشند .»

وی تصریح کرد: «مدیران مدارس راهنمایی و دبیرستان می‌توانند برنامه درسی دانش آموزان را برای پنج روز در نظر بگیرند و با افزایش سا عات درسی درسایر روزها پنج شنبه‌ها را تعطیل اعلام کنند.»

معاون آموزش متوسطه خاطرنشان کرد: «اما مدارس ابتدایی سراسر کشور با توجه به سامان دهی و بهینه کردن زمان آموزشی و توجه بیشتر به بحث تعلیم و تربیت و تحکیم بنیان خانواده، از آغاز سال تحصیلی جدید پنج روزه اداره می شوند.»

سحرخیز در مورد یک نوبته شدن مدارس گفت:« درپایه ابتدایی همه مدارس یک نوبته شده‌اند اما در مقطع راهنمایی و متوسطه حدود ۸۷ درصد مدارس به نوبت صبح منتقل شده‌اند.»

به گفته وی مدارسی که هنوز یک نوبته نشده‌اند بیشتر درروستاها ومناطقی قرار دارند که با محدویت‌های فضای آموزشی روبه رو هستند.

 منبع : روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه

دانلود رایگان مقالات دانشگاه کمبریج در زمان محدود

فرصت فوق العاده برای جستجوگران دانش

کیمبریج تمامی نشریات دوسال قبل خودش را از تاریخ 24 آگوست 2011 برای شش هفته به صورت رایگان بر روی وب قرار داده است

بدون اینکه ثبت‌نام اولیه هم بنمایید، از بخشSearch کلیدواژه مورد نظر را زده، مقالات موجود را بررسی نموده، مقاله مورد نظرتان را ذخیره و مطالعه نمایید.

منبع:خانه ریاضی اصفهان