آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آشنایی با نگاشت فصل سوم و چهارم کتاب ریاضی هشتم(دفتر تالیف کتب ریاضی)

قابل توجه صاحب نظران و دبیران محترم ریاضی پایه هشتم متوسطه اول پیش نویس اولیه (غیر فابل استناد) فصل سوم  حساب عددهای طبیعی و فصل چهارم مختصات و بردار کتاب ریاضی هشتم جهت بهره وری همکاران بر روی سایت قرار گرفته است.برای دانلود اینجا را کلیک کنید.

بینش دیداری اعداد و افزایش مهارت‌های ریاضی (خانه ریاضی اصفهان)

بینش دیداری اعداد و افزایش مهارت‌های ریاضی

عنوان : به چالش کشیدن کودکان به طور شهودی (بصری) در مورد اعداد - با پرسش در مورد تقریب تعداد اشیا یک مجموعه و یا مقایسه دو مجموعه از اشیاء بدون شمارش - افزایش توانایی کودکان را برای انجام محاسبات در پی خواهد داشت.  منبع


با یک نگاه سریع به دو مجموعه نابرابر اشیا مثل کلیپس کاغذ (و یا اشیاء دیگر) بسرعت این سؤال را برای بسیاری از افراد پیش می‌آورد که کدام مجموعه بیشتر است. در یک مطالعه جدید، محققان گزارش می‌دهند که تمریناتی بسیار ساده از این نوع ، تمرین و ورزشی شهودی از اعداد، می‌تواند توانایی‌های کودکان را در حل مسائل ریاضی بهبود بخشد. (گزارش این مطالعه در مجله شناخت Cognition قابل دسترسی است.)
مطالعات انجام شده در دانشگاه ایلینویز به سمت این باور می‌رود که درگیر کردن کودکان به طورحسی و شهودی در مورد اعداد - از طریق بازی و تمرینات عددی – توانایی آنها را برای حل مسائل ریاضی تقویت می‌کند.
در این مطالعه، از کودکان خواسته شد تا برای دو گروه از اشیاء بدون شمارش آنها تعداد آن را تخمین بزنند و به سادگی و با نگاه به دو مجموعه تشخیص دهند کدام مجموعه بیشتر است. این فرایند از همه مهارت‌های ریاضی استفاده می‌کند.
در کنار تخمین زدن اشیا، از کودکانی نیز خواسته شد که درخشندگی دو سری از اشیا و همچنین طول خطوط مختلف را مقایسه کنند.
کودکانی که تمرینات سری اول را انجام دادند در تست‌های ریاضی عملکرد بهتری را در مقایسه با دانش‌آموزانی که اشیاء را به شیوه‌های دیگر از جمله درخشندگی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، داشتند.
بر طبق اظهار پروفسور دانیل هاید از دانشگاه ایلینوی در مقاله EurekAlert ، در مسائل ساده‌تر ریاضی که در آن همه بچه‌ها بسیار دقیق بودند، کسانی که در مسائلی که ما آن را تمرینات اعداد بصورت شهودی و حسی می‌نامیم، انجام داده بودند، حدود 25 درصد سریع‌تر از سایر کودکان بودند.
در مسائل مشکل‌تر، کودکان با تمرینات شهودی اعداد عملکردی در حدود 15 درصد بالاتر از کودکان با سایر تمرینات داشتند.
این آزمایش‌ها به هاید و همکارانش در یافتن عوامل دیگر کمک کرد، مانند انگیزه بیشتر و یا میزان تعامل شناختی و سطح بندی آنها در مطالعه.
گرچه مطالعاتی در گذشته وجود دارد که نشان می‌دهد قابلیت بالا در انجام تکالیف عددی ارتباط معنی داری با نمرات ریاضی بالاتر دارد، هدف هاید ارائه کننده یک ارتباط علیتی در کودکان است و نشان می‌دهد که انجام چنین آزمایشاتی در واقع توانایی ریاضی دانش‌آموزان را بالا می‌برد.
وی اظهار کرد : این نتایج نشان داد که انجام تمرین کوتاه که نیاز به حدس زدن تعداد اشیاء کودکان دارد، در واقع عملکرد آزمون محاسباتی آنها را بهبود می‌دهد

سیمای عدد هفت در کتب درسی


 سیمای عدد هفت در کتب درسی ، عنوان مقاله ای از رشد ادبیات فارسی زمستان 92 می باشد که از اینجا میتوانید دانلود کنید.

سیزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

سیزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
17-20 شهریور 1393، تهران

آخرین مهلت ارسال مقالات و آخرین مهلت ثبت نام اولیه  : 31 خرداد ماه1393
اعلام نتایج داوری مقالات : 31 تیرماه 1393
آخرین مهلت ثبت نام قطعی و پرداخت هزینه‌ها : 10 مرداد ماه 1393
 

انتخاب دبیر کمیته علمی سیزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

اولین جلسه کمیته علمی سیزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران در روز دوشنبه 1392/12/26 درخانه ریاضیات تهران تشکیل گردید.

در این جلسه دکتر اسماعیل بابلیان بعنوان دبیر کمیته علمی سیزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران انتخاب گردیدند.