آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

مرکز ارزیابی حرفه ای معلمان راه اندازی خواهد شد.منع این خبر سایت وزین آراز خواهد بود.

دکتر علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی مرکز ارزیابی حرفه ای معلمان در آینده نزدیک خبر داد .

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، دکتر علی اصغر فانی  عصر روز گذشته در مصاحبه با رادیو فرهنگ با اشاره به این مطلب که وزارت  آموزش وپرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت  و ملت است، گفت: به طور معمول در هر خانواده یک دانش آموز وجود دارد  و در صورت معلم بودن یکی  از والدین یا هردوی آنها سه فرد  دریک خانواده باآموزش وپرورش  در ارتباط می باشند ، این اهمیت آموزش وپرورش از منظر اجتماعی است و از نظر منابع  انسانی نیز این مطلب در دنیا پذیرفته شده است که راه توسعه  یافتگی  هر کشور از توسعه یافتگی در منابع انسانی  می گذرد.

وی ، کشوری را توسعه یافته تلقی کرد  که در سرمایه انسانی سرآمد است و سهم سرمایه انسانی آن نسبت به مابقی سرمایه ها در آن کشور بالاتر است و ادامه داد : آموزش وپرورش ، زیرساخت سرمایه انسانی هر کشور را تامین می کند ، بنابراین از این حیث نیز آموزش وپرورش دارای اهمیت است .

وزیر آموزش وپرورش از انتقال فرهنگ به نسل های آینده و تربیت دانش آموزان و شهروندانی که تعصب لازم نسبت به کشور و دین خود را داشته باشند، به عنوان یکی از کارکردهای آموزش وپرورش  نام برد و اظهار کرد : موارد بیان شده، حاکی از اهمیت آموزش وپرورش  از نظر کیفی است ، از نظر کمی نیز آموزش وپرورش با دارا بودن بیش از 12 میلیون دانش آموز در یکصد و 5 هزار واحد آموزشی با بیش از یک میلیون معلم و کارمند ، بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است .

وی با یادآوری اهمیت آموزش وپرورش از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) متذکر شد : رئیس جمهورنیز این اعتقاد را دارند که راه تحول فرهنگی کشور از آموزش وپرورش می گذرد .

دکتر فانی معلمان را ستون فقرات جامعه خواند و ادامه داد  : بحث مدیریت آموزشگاهی یا مدیر مدرسه در دولت یازدهم از جایگاه ویژه ای برخوردار است که امیدواریم در راستای آموزش مدیران ، ارزشیابی از کار آنان و افزایش حیطه اختیارات آنان تلاش های لازم صورت گیرد .


وزیر آموزش وپرورش از راه اندازی دفتر  بهبود مدیریت در این وزارتخانه در دولت یازدهم خبر داد و افزود : نیروی انسانی آموزش وپرورش از ارکان اصلی این وزارتخانه هستند که باید به لحاظ شایستگی ها و مهارت های  حرفه ای ارتقا داده شوند.

وی با اشاره  به ادامه تحصیل فرهنگیان به عنوان یکی از روش های ارتقای نیروی انسانی تصریح کرد : طرح رتبه بندی معلمان که پیش از این آماده شده بود ، قابلیت اجرایی نداشت ، اما براساس سند تحول نظام آموزشی ،این طرح آن طور که شایسته فرهنگیان است ،  دنبال خواهد شد .

دکتر فانی با اعلام این مطلب که مرکز ارزیابی حرفه ای معلمان راه اندازی خواهد شد ، گفت :  معلمان باید در هر سال تحصیلی ،در مقاطعی خاص توسط مراکز استاندارد ارزیابی حرفه ای ، ارزشیابی شوند و متناسب با آن پرداخت های لازم برای آنان انجام شود ، این طرحی است که امیدوارم، بتوانیم آن را عملیاتی کنیم .

وی دربخش دیگر سخنان خود با پرداختن به موضوع سرانه مدارس اظهار کرد : دولت یازدهم در اولین روزهای شکل گیری، رقم قابل توجهی را به آموزش وپرورش اختصاص داد که بین مدارس توزیع شد ،اما کافی نبود ، به همین منظور در صدد هستیم  در حد بضاعت خود به موازات کمک های دولت  ،کمک هایی تحت عنوان سرانه به مدارس داشته باشیم ،اما انتظار داریم مردم نیز در هزینه های مدرسه، همانگونه که تاکنون مشارکت داشته اند ، مشارکت کنند تا کارها بهتر انجام شود.

* مدارس امسال قطعی آب و برق ندارند

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به این مطلب که قبوض آب ، برق و گاز در سرانه مدارس جای می گیرد ،گفت : علی رغم بدهکاری آموزش وپرورش به وزارت نیرو، با هماهنگی های انجام شده با این وزارتخانه ،امسال آب و برق هیچ مدرسه ای به علت بدهکاری قطع نخواهد شد .

وی با پرداختن به موضوع ورزش در مدارس اظهار کرد : در سال های گذشته ، تعدادی معلم ورزش جذب آموزش وپرورش شدند که به علت عدم کفایت این تعداد ، معاونت تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه  در حال برنامه ریزی و ساماندهی نیروی متخصص ورزش در مدارس است .

دکتر فانی با اعلام این مطلب که کاری را در آموزش وپرورش انجام نمی دهم، مگر آنکه اعتبارات لازم آن تامین شده باشد ، گفت : اقداماتی که در سال های گذشته تحت عنوان طرح سباح در مدارس انجام شد ،موجب بدهکاری آموزش وپرورش به بسیاری از استخرها  شده است ، بنابراین تلاش می کنیم قبل از ابلاغ هر فعالیتی برای اجرا ، ابتدا اعتبارات لازم آن را ابلاغ کنیم تا مدیران مدارس و مجریان با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به هماهنگی های وزارت آموزش وپرورش با وزارت ورزش و جوانان از موافقت های کلی اخذ شده برای در اختیار گذاشتن سالن ها و امکانات ورزشی در نوبت صبح برای  دانش آموزان خبر داد .

دکتر فانی ورزش را یک درس جدی در مدارس توصیف و تصریح کرد : دانش آموزان باید با انجام عملیات صحیح ورزشی نسبت به تنظیم قامت و فعالیت های بدنی خود اقدامات اساسی انجام دهند.

* از تجربه معلمان بازنشسته در راهنمایی معلمان جدید الاستخدام استفاده خواهد شد

 دکتر علی اصغر فانی  با اعلام این مطلب که تابع قانون مدیریت  خدمات کشوری هستیم و هر ضابطه ای برای بازنشستگان در چارچوب این قانون را می پذیریم ، گفت : پاداش پایان خدمت بازنشستگان به محض تامین اعتبار از سوی دولت با اولویت پرداخت خواهد شد.

وی بازنشستگان را سرمایه های آموزش وپرورش خواند و افزود: در نظر داریم در چارچوب یک طرح از وجود بازنشستگان  در اداره مدارس و نظارت بر آنها و راهنمایی معلمان جدید الاستخدام استفاده کنیم .

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: امسال مدارس موظف شدند در مراسم بازگشایی از معلمان بازنشسته خود دعوت کنند تا بدین وسیله  قدر و منزلت آنان پاس داشته شود .

وی اعلام کرد : کانون بازنشستگان وزارت آموزش وپرورش نیز با امکانات و اختیارات کافی، اقدامات لازم در خصوص تکریم بازنشستگان را انجام خواهد داد.

*آموزش برای زیستن از سیاست های جدی آموزش وپرورش است

وزیر آموزش وپرورش ، با اشاره به این مطلب که هدف از آموزش چیست ؟ ، گفت : سال ها پیش در یونسکو آموختن برای دانستن معنا می شد که پس از مدتی دانستن جای خود را با به کاربستن ، زیستن و در نهایت با دیگران زیستن عوض نمود، در کشور ایران نیز طرح کاد ایجاد شد و امروز شاخه فنی وحرفه ای و کاردانش ، دانش آموزان را  با مهارت های لازم برای ورود به بازار کار آشنا می سازد ، اما امروز مقرر شده است ،بحث مهارت های زندگی و کارآفرینی بین دانش آموزان دوره متوسطه برای تقویت آموزش های فنی وحرفه ای متناسب با تقاضای اجتماعی انجام  شود که این موضوع از سیاست های جدی آموزش وپرورش است ، البته در ادامه این امر، آموزش هایی نیز به دانش آموزان برای زندگی در جامعه داده خواهد شد که این همان اصل « آموزش برای زیستن »  می باشد.

وی ادامه داد : تاپایان دولت یازدهم ،یکصد هزار و 335 روز فرصت داریم و امیدواریم بتوانیم در این فرصت که بسیار سریع نیز می گذرد به  تعبیر حضرت علی (علیه السلام) « فرصت ها مانند ابر در گذرند» کارهای اساسی انجام دهیم .

*ارتقای سطح  مدیریت آموزشگاهی ، مدرسه را به فضایی شاد بدل می سازد

دکتر علی اصغر فانی با اشاره به ارکان شش گانه آموزش وپرورش شامل؛ مدیریت ، معلم ، محتوای آموزشی ، فضا و تجهیزات ، بودجه ومقررات آموزشی  گفت : از این شش رکن ، معلم شخصیت و تاثیر منحصر به فرد و ممتازی دارد و در راس ارکان مذکور قرار می گیرد.

وی ارتقای انگیزه ومهارت های حرفه ای معلمان و به موازات آن رسیدگی به  پنج رکن دیگر را از عواملی دانست که برای ایجاد فضایی شاد و دل انگیز در مدارس  لازم است و ادامه داد : درس معلم ار بود زمزمه محبتی / جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را .

*در مصوبات آموزش وپرورش ،پنج شنبه ها تعطیل نیست

وزیر آموزش وپرورش گفت : برای روزهای پنج شنبه طبق مصوبات آموزش وپرورش باید برنامه های شاد ، مفید و جاذب در مدارس برای دانش آموزان تحت عنوان فوق برنامه در نظر گرفته شود .

وی از نگارش دو برنامه در زمینه فوق الذکر خبر داد وافزود: این برنامه ها اختیاری است و به صورت آزمایشی با هزینه اولیا و مشارکت آنها در مدارس اجرا خواهد شد .

وی از مجوز مدارس دولتی برای  پرداختن به فعالیت های  فوق برنامه خبر داد و یادآور شد : این امر به شرطی امکان پذیر است که هزینه آن توسط اولیا پرداخت شود .  

دکتر فانی یادآور شد : براساس مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش، باید 200 روز کامل آموزشی در مدارس داشته باشیم .

* فناوری های نوین آموزشی جایگزین معلم نمی شود

دکتر علی اصغر فانی با اعلام این مطلب که فناوری های نوین آموزشی جایگزین معلم نخواهد شد ، گفت : رابطه عاطفی بین معلم و دانش آموز و تاثیری که روح و روان معلم بر تعلیم ، تربیت و رفتار دانش آموز دارد با آموزش الکترونیک محقق نخواهد شد .

وی ادامه داد  : موضوع هوشمند سازی مدارس و جهت گیری هایی که در این راستا در سال های اخیر صورت گرفته است ، هدفمند نبوده و موجب رفتار متفاوت  در مدارس مختلف شده است .

وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد : تلاش می کنیم براساس وضعیت مدارس و آمادگی معلمان برای استفاده از فناوری های نوین ، تکنولوژی های نوین آموزشی را برای تکمیل نقش  معلمان در مدارس به کارگیریم. 

* تقلیل ساعت کاری کارکنان با سابقه خدمت  20 سال و بیشتر از  سال آینده انجام می شود

وزیر آموزش و پرورش از حل مشکل تقلیل ساعت کاری کارکنان با سابقه خدمت بالاتر از 20 سال  در سال آینده خبر دادو گفت : امسال نمی توانیم در این زمینه کار خاصی انجام دهیم ، اما در سال آینده این مشکل برطرف خواهد شد .

وی با اشاره به تاکید بر اداره کلاس های ابتدایی توسط یک معلم افزود : به واسطه حضور پنج روزه معلمان ابتدایی ،فوق العاده شغل آنان باید افزایش یابد که این موضوع را اینجانب به عنوان نماینده دولت از طریق شورای حقوق و دستمزد پیگیری خواهم کرد .

دکتر علی اصغر فانی در پایان خود را خدمتگزار دولت تدبیر ، اعتدال و امید خواند و گفت : آموزش وپرورش متعلق به مردم است و به لطف الهی و با همکاری ، مشارکت و راهنمایی های فرهنگیان ومردم به بهترین وجه اداره خواهد شد.

جذر و ریشه اعداد

محاسبه ریشه اعداد با کمک فرمولی از دیفرانسیل


منبع  مطلب از سایت آراز می باشد.   PDF دانلود

این پست روش محاسبه جذر اعداد با فرجه دلخواه را برای شما قرار داده ایم . برای مشاهده روش محاسبه بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

با استفاده از این روش می توانید جذر اعداد را با فرجه دلخواه محاسبه نمایید . این روش دارای حد اکثر پنج صدم خطا می باشد و روش مناسبی برای جذر گیری است. با استفاده از فرمول

زیر می تواند حاصل جذر را به صورت یک کسر به دست آورده و در صورت تمایل با تقسیم صورت بر مخرج حاصل را به طور تقریبی بیابید. فرمول کلی به شکل زیرآورده شده است. در صورت تمایل کل مطلب رااز اینجا دانلود کنید.