ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
هسته مشترک استانداردهای ریاضی آمریکا(Common Core State Standards Initiative)
تجارب و فعالیتهای ریاضیات در اوایل دوران کودکی باید بر روی (1) اعداد (که شامل کل اعداد، عملیات، و روابط) و (2) هندسه، روابط فضایی و اندازه گیری، البته با تمرکز زمانی بیشتری بر روی اعداد نسبت به سایر مفاهیم، اختصاص داده شود. اهداف فرایند ریاضی باید در این محتوای ذکر شده، یکپارچه شود.
— یادگیری ریاضیات در دوران کودکی، شورای ملی تحقیقات، 2009
استانداردهای مرکب [از هنگ کنگ، کره و سنگاپور] ویژگیهایی دارد که میتواند یک فرایند تعیین معیارهای بین المللی برای توسعه استانداردهای ریاضیات K-6 در ایالات متحده را آگاه سازد. اول، این استاندارد مرکب به یادگیری ریاضیات در موضوعات اعداد، اندازهگیری و مفاهیم هندسه با تاکید کمتری بر تجزیه و تحلیل دادهها و مواجهه کمی نسبت به جبر، تمرکز دارد. استانداردهای هنگ کنگ برای دوره کلاس 1-3 ، حدود نیمی از زمان را به اعداد اختصاص داده و تقریبا در تمام زمان باقی مانده به هندسه و اندازه گیری میپردازد.
— Ginsburg, Leinwand and Decker, 2009
از آنجا که مفاهیم ریاضیات درکتابهای درسی [ایالات متحده] ضعیف است، اغلب، نحوه ارائه بیشترمکانیکی است تا روشی ایده آل. ما در هر دو نوع کتابهای درسی سنتی و غیر سنتی مورد استفاده در ایالات متحده نگاهی به موارد این ضعف مفهومی خواهیم داشت.
— Ginsburg et al., 2005
راههای بسیاری برای سازماندهی برنامههای درسی وجود دارد. چالشها که البته در حال حاضر به ندرت اتفاق میافتد، برای جلوگیری از تحریف ریاضیات و جلوگیری از بیانگیزه شدن دانش آموزان است.
— Steen, 2007
بیش از یک دهه تحقیقات آموزش ریاضی در کشورهایی با عملکرد آموزش ریاضی بالا؛ بیانگر این موضوع است که برنامه درسی ریاضیات در ایالات متحده آمریکا به منظور بهبود پیشرفت ریاضی و رسیدن به دستاوردهای بیشتر، باید بطور قابل ملاحظهتری متمرکز و منسجم شود
منبع: خانه ریاضیات اصفهان .