آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

مسابقات علمی جهانی طرح فریب نخبگان است

احمدی‌نژاد در آئین تجلیل از مدال‌آوران ریاضی:
مسابقات علمی جهانی طرح فریب نخبگان است
جام جم آنلاین: رییس جمهور بسیاری از مسابقات و مجامع علمی را که در حال حاضر در دنیا برگزار می‌شود، یک طرح فریب برای جذب نخبگان علمی کشورها دانست و گفت: ایران با توجه به پشتوانه علمی و فرهنگ متعالی خود باید مبدع مسابقات علمی در جهان باشد، به شکلی که برخلاف سلطه‌گران که به این مقوله نیز نگاه استعماری دارند، حل مشکلات ملت‌ها را محور برگزاری آن قرار دهد.

این مقوله نیز نگاه استعماری دارند، حل مشکلات ملت‌ها را محور برگزاری آن قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در آیین تجلیل از مدال‌آوران خانه ریاضی در رقابت‌های ملی و بین‌المللی، حضور در جمع نخبگان ریاضی را امیدآفرین و آنان را رویش دانایی و اراده یک ملت دانست و اظهار داشت: نخبگان ریاضی اندیشه‌های بلند برخاسته از متن و دامن یک ملت را برای ساختن بهترین آینده، نه فقط برای ایران بلکه برای همه جهان نوید می‌دهند.

رییس جمهور اندیشیدن را جوهره انسان و ریاضیات را پایه اندیشیدن توصیف کرد و گفت: ریاضیات علم اندیشیدن است و به فکر و اندیشه انسان جهت داده و قدرت خلاقیت و نوآوری را شکوفا می‌کند.

رییس جمهور علم را دروازه شکوفایی حقیقت انسان و گشاینده راه کمال پیش روی بشریت توصیف کرد و افزود: هیچ رشد و پیشرفتی بدون تکیه بر علم، مقبول و ممکن نیست و هیچ یک از علوم به اندازه ریاضی در حرکت کمالی انسان موثر نیست.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: باید بیش از گذشته به ریاضیات اهمیت داد، چرا که ریاضیات پایه تسلط بر سایر علوم است و جامعه‌ای که همه افراد آن با ریاضیات مأنوس باشند، حتما جامعه‌ای پیشرفته‌تر و متعالی‌تر بوده و افراد آن قوی‌تر و کمال یافته‌تر خواهند بود.

رییس جمهور در ادامه ضمن اظهار امیدواری برای فراگیر شدن سریعتر خانه ریاضی در سراسر کشور، از وزیر آموزش و پرورش خواست تا با کمک و مدیریت اعضای خانه ریاضی، مقدمات سراسری شدن این مجموعه در تمام کشور را مهیا کند.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خواست تا با برآورده کردن سریع‌تر مطالبات اعضای خانه ریاضی، مقدمات تحت پوشش قرار دادن مدال‌آوران خانه ریاضی را در بنیاد ملی نخبگان فراهم نماید تا هم از سوی این بنیاد مورد حمایت قرار گیرند و هم برای تداوم حرکت علمی خود انگیزه مضاعف پیدا کنند.

رییس جمهور در ادامه خطاب به جمع نخبگان ریاضی حاضر در جلسه اظهار داشت: باید خودتان را بیش از گذشته باور کنید و به گونه‌ای عمل کنید تا به معیار ارزیابی مجامع علمی دنیا تبدیل شوید تا هرگاه خواستند سطح هر یک از مسابقات علمی دنیا را ارزیابی کنند، شرکت ایران را در آن، ملاک قرار دهند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تمام اهداف نخبگان علمی کشور نباید شرکت در مسابقات و مجامع علمی جهانی باشد، تصریح کرد: بسیاری از مسابقات و مجامع علمی که در حال حاضر در دنیا برگزار می‌شود، یک طرح فریب برای جذب نخبگان علمی کشورهاست و ایران باید به سمتی حرکت کند که خود مبدع مسابقات علمی جهانی باشد؛ به شکلی که دیگر این نگاه استعماری در آن حاکم نبوده و حل مشکلات ملت‌ها محور برگزاری آن باشد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین ریاضی‌دانان تاریخ از ایران به جهان معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: با یک سازماندهی در کشور می‌توان کاری کرد تا همه از اولین سنین آموزش تا پایان عمر همواره با ریاضی مأنوس باشند و ریاضی یکی از شیرین‌ترین درس‌ها، سرگرمی‌ها و تفریحات برای همه مردم باشد.

دکتر احمدی‌نژاد از متولیان علمی کشور خواست که جزوات و کتابچه‌هایی طراحی کنند تا ریاضی به عنوان یک علم و سرگرمی به صورت عمومی برای همه سنین ارائه شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز جایگاه علمی ایران در جهان بسیار ممتاز شده است، گفت: باید دست به دست هم سطح ایران را هر چه بیشتر ارتقا داد، چرا که امروز هیچ ملتی جز ملت ایران پیامی برای ارائه به جهانیان ندارد. ملت ایران با اتکاء به قدرت علمی، منطق، فرهنگ، اندیشه و تمدن خود حرفی نو و نجات‌بخش برای ملت‌ها دارد.

وی انتشار دارایی های کاغذی از سوی آمریکا را به عنوان بزرگترین غارت ثروت ملت‌ها در طول تاریخ توصیف کرد و افزود: دولت آمریکا به پشتوانه برخی پیشرفت‌های علمی در دهه هفتاد میلادی تعهد خود برای ذخیره طلا در ازای چاپ دلار به عنوان واحد پول بین‌المللی را نقض کرده و تولید ملی خود را جایگزین آن کردند و این تخلف آشکار را به عنوان یک تئوری و دستاورد علمی به ملت‌ها معرفی کرد و این تخلف بزرگ به عنوان یک دستاورد علمی از سوی بسیاری از ملت‌ها مورد پذیرش قرار گرفت.

دکتر احمدی‌نژاد پیشرفت علمی را پشتوانه اندیشه و منطق ملت‌ها دانست و تصریح کرد: باید منطق و اندیشه تعالی‌بخش خود را به پشتوانه پیشرفت علمی به دنیا عرضه کنیم، چرا که منطق خوب را نیز لزوماً نمی‌توان با حرف اثبات کرد اما با اتکاء به پیشرفت علمی می‌توان این اندیشه و منطق را به راحتی اثبات و باورپذیر کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: ملت ایران پیام دوستی، عدالت و زندگی آسمانی و الهی برای جهانیان دارد و به پشتوانه پیشرفت‌های علمی که پایه آن ریاضیات است، می‌توان آن را به جهانیان ارائه کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد