آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

ریاضی ‌لذتبخش‌ است

ریاضی ‌لذتبخش‌ است.
متن زیر از روزنامه جام جم انتخاب شد.
حتما شما هم روزهای مدرسه را یادتان هست؛ روزهایی که از ترس و اضطراب کلاس ریاضی خوابتان نمی‌برد، ساعت‌هایی که ریاضی تبدیل به کابوسی می‌شد و آرامش را از شما می‌گرفت.

خیلی از ما از ساعت‌ها و کلاس‌های ریاضی خاطره‌ای اینچنین داریم، چون معمولا یاد گرفــته‌ایم ریاضیات را درسی وحشتناک و سخت بدانیم، درسی که معمــولا راهی برای کنار آمــدن با آن وجود ندارد. برای اغلب افراد ریاضی یعنی فرمول‌های غیرقابل درک، جمع و ضرب چندین عدد و رقم، ردیف‌های پشت سر هم اعداد و... .

در ضمن، خیلی از افراد تصور می‌کنند آموزش ریاضی به بچه‌ها فقط وظیفه معلم است و این کار باید در مدرسه انجام شود. در حالی که متخصصان نظر دیگری دارند؛ آنها می‌گویند کودکان از سنین پایین می‌توانند در محیط خانه با مفاهیم ساده ریاضی آشنا شوند.

پس اگر شما هم فرزند کوچکی دارید و می‌خواهید به او در آموزش ریاضیات کمک کنید، از همین امروز دست به کار شوید. البته این مساله بخصوص برای کودکان پیش‌دبستانی و آنها که کم‌کم آماده می‌شوند به مدرسه بروند، اهمیت بیشتری دارد.

تمرین ریاضیات در منزل

روزها و سال‌هایی که کودک در خانه است و ساعت‌های زیادی را کنار شما سپری می‌کند، بهترین فرصت برای آموزش مفاهیم ساده ریاضیات است. پس سعی کنید فرصت‌ها را بسادگی از دست ندهید.

یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش این مفاهیم، همراهی کودک هنگام پخت غذاست. زمانی که می‌خواهید غذایی لذیذ برای خانواده خود آماده کنید، بهتر است از کودک بخواهید با شما همراه شود و در آماده کردن مواد اولیه به مقدار لازم به شما کمک کند. پر و خالی کردن پیمانه‌ها، پر‌کردن ظرفی بزرگ با استفاده از چند پیمانه کوچک‌تر، اندازه‌گیری به کمک قاشق‌های مختلف و... همه کمک می‌کند کودک به خوبی با مفهوم اندازه‌گیری و حجم آشنا شود. با این کار نه‌تنها کودک این مفاهیم را می‌آموزد، بلکه از همراهی و کمک کردن هنگام پخت غذا نیز لذت می‌برد.علاوه بر این، هنگام خرید هم می‌توانید مفهوم درصد، قیمت‌ها، تخفیف و... را به او بیاموزید. پس بهتر است زمانی که برای خرید می‌روید، قیمت‌ها را به کودک بگویید و از او نظر بخواهید.

آموزش شیرین شکل‌های هندسی

شکل‌ها و آشنایی با نام و ویژگی خاص هر یک از آنها هم کاری مهم است که آموزش آن باید از دوران خردسالی شروع شود. البته آموزش این شکل‌ها معمولا ساده‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین بخش ریاضیات است؛ قطعات شکلات به شکل مربع، میوه‌های دایره‌ای، بیسکویت‌های مثلثی شکل، آبنبات‌های کروی و... .

کودک با همین کارهای ساده با این مفهوم هم آشنا می‌شود و از بازی کردن با این شکل‌ها لذت می‌برد.

حل مسائل ریاضی

کودک باید بتواند برخی اعداد و اندازه‌ها را بدرستی تخمین بزند. شما هم می‌توانید به او کمک کنید هنگام بازی و تفریح این کار را انجام دهد. مثلا هنگامی که در سفرهای زمینی مشغول رانندگی هستید، سرعت ماشین و مسافت را به او بگویید و از او بخواهید زمان باقی‌مانده تا مقصد را مشخص کند. اگر برآورد این رقم برای او کار دشواری است، می‌توانید مواردی ساده‌تر را انتخاب کنید؛ مثلا قبل از خرید، فهرست کالاهای مورد نیاز را به او بگویید و بخواهید مبلغ کل را به شما اعلام کند. با این کارها کودک یاد می‌گیرد با توجه به داشته‌ها، نتیجه را به درستی حدس بزند.

مطمئن باشید با این نوع بازی‌ها در خانه، کودک نه‌تنها از بودن کنار شما لذت می‌برد، بلکه وقتی به مدرسه برود آمادگی بیشتری برای یادگیری دیگر مفاهیم ریاضیات دارد.

منبع: essortment.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد