آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

اعلام برنامه های پنجساله مرکز سنجش آموزش و پرورش

برنامه های پنجساله مرکز سنجش آموزش و پرورش که در راستای تحقق اهداف قانون برنامه پنجم توسعه ، سند تحول راهبردی آموزش و پرورش ، نقشه جامع علمی کشور و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش تنظیم شده است روز چهارشنبه مورخ ۶/۷/۱۳۹۰ درچهاردهمین جلسه کمیته هماهنگی و تلفیق برنامه های وزارت آموزش و پرورش و با حضور نمایندگان تام الاختیار کلیه معاونت ها ، سازمان های تابعه و مراکز مرتبط وزارت متبوع ارائه و تبیین گردید .



باسمه تعالی

 

      برنامه های پنجساله مرکز سنجش آموزش و پرورش که در راستای تحقق اهداف قانون برنامه پنجم توسعه ، سند تحول راهبردی آموزش و پرورش ، نقشه جامع علمی کشور و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش تنظیم شده است روز چهارشنبه مورخ ۶/۷/۱۳۹۰ در چهاردهمین جلسه کمیته هماهنگی و تلفیق برنامه های وزارت آموزش و پرورش و با حضور نمایندگان تام الاختیار کلیه معاونت ها ، سازمان های تابعه و مراکز مرتبط وزارت متبوع ارائه و تبیین گردید .

      این برنامه در چهار بخش شامل تحلیل وضع موجود ، تعیین اهداف و راهبردها ، تدوین برنامه عملیاتی و فرایند نظارت بر اجرای برنامه ها ، تهیه شده و مقرر است بر اساس جدول زمانی تعیین شده و در طی سال های برنامه پنجم توسعه ، به مورد اجرا گذارده شود .

کلیات برنامه :

در بخش اول برنامه  رسالت و مأموریت ها ، وضعیت موجود و میزان دستیابی به اهداف کمّی و کیفی ، مسائل اساسی تأثیرگذار بر فعالیت های حوزه سنجش و سیاست های اتخاذ شده مرکز برای تقویت برنامه ها ورفع نقاط ضعف احتمالی ( برنامه ها و فعالیت ها ) تبیین و تشریح شده اند .

در بخش دوم این مجموعه  به الزامات و وظایف قانونی ، اهداف کلی ، رویکردها  و سیاست های اجرایی مرکز اشاره شده است .

بخش سوم مجموعه برنامه ها  نیز به معرفی برنامه های اجرایی و منابع و اعتبارات مورد نیاز اجرای برنامه های مرکز ، اختصاص یافته است . بر این مبنا ،  ۷ برنامه  اصلی و اولویت دار مرکز در این بخش عبارتند از  :

۱-تدوین و اجرای طرح جامع نظارت

۲- ترویج و تقویت جایگاه نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

۳- ارزیابی کیفیت مؤلفه های نظام آموزش و پرورش 

۴- گردآوری و کنترل سوابق تحصیلی دانش آموزان در راستای قانون جدید پذیرش دانشجو  

۵- ایجاد بانک سؤالات امتحانات نهایی  

۶- ایجاد بانک سؤالات ویژه مسابقات و آزمون ها

۷- ایجاد بانک سؤالات ارزشیابی آنلاین  

ونهایتاً در بخش چهارم   نیز روش های نظارت بر اجرای برنامه ها ، ملاک ها و معیارهای ارزشیابی بر مراحل اجرای نظارت و محورهای آن تبیین شده اند .

lمنبع:سایت سنجش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد