ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
برنامه های پنجساله مرکز سنجش آموزش و پرورش که در راستای تحقق اهداف قانون برنامه پنجم توسعه ، سند تحول راهبردی آموزش و پرورش ، نقشه جامع علمی کشور و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش تنظیم شده است روز چهارشنبه مورخ ۶/۷/۱۳۹۰ در چهاردهمین جلسه کمیته هماهنگی و تلفیق برنامه های وزارت آموزش و پرورش و با حضور نمایندگان تام الاختیار کلیه معاونت ها ، سازمان های تابعه و مراکز مرتبط وزارت متبوع ارائه و تبیین گردید .
این برنامه در چهار بخش شامل تحلیل وضع موجود ، تعیین اهداف و راهبردها ، تدوین برنامه عملیاتی و فرایند نظارت بر اجرای برنامه ها ، تهیه شده و مقرر است بر اساس جدول زمانی تعیین شده و در طی سال های برنامه پنجم توسعه ، به مورد اجرا گذارده شود .
کلیات برنامه :
در بخش اول برنامه رسالت و مأموریت ها ، وضعیت موجود و میزان دستیابی به اهداف کمّی و کیفی ، مسائل اساسی تأثیرگذار بر فعالیت های حوزه سنجش و سیاست های اتخاذ شده مرکز برای تقویت برنامه ها ورفع نقاط ضعف احتمالی ( برنامه ها و فعالیت ها ) تبیین و تشریح شده اند .
در بخش دوم این مجموعه به الزامات و وظایف قانونی ، اهداف کلی ، رویکردها و سیاست های اجرایی مرکز اشاره شده است .
بخش سوم مجموعه برنامه ها نیز به معرفی برنامه های اجرایی و منابع و اعتبارات مورد نیاز اجرای برنامه های مرکز ، اختصاص یافته است . بر این مبنا ، ۷ برنامه اصلی و اولویت دار مرکز در این بخش عبارتند از :
۱-تدوین و اجرای طرح جامع نظارت
۲- ترویج و تقویت جایگاه نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
۳- ارزیابی کیفیت مؤلفه های نظام آموزش و پرورش
۴- گردآوری و کنترل سوابق تحصیلی دانش آموزان در راستای قانون جدید پذیرش دانشجو
۵- ایجاد بانک سؤالات امتحانات نهایی
۶- ایجاد بانک سؤالات ویژه مسابقات و آزمون ها
۷- ایجاد بانک سؤالات ارزشیابی آنلاین
ونهایتاً در بخش چهارم نیز روش های نظارت بر اجرای برنامه ها ، ملاک ها و معیارهای ارزشیابی بر مراحل اجرای نظارت و محورهای آن تبیین شده اند .
lمنبع:سایت سنجش