آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

جدول دروس رشته ریاضی - فیزیک

مشکل از آنجا آغاز شد که درسی با عنوان مبانی کامپیوتر و انفور ماتیک در سال سوم ریاضی

 به مجموعه دروس متوسطه اضافه شد.وجای درس مثلثات ر اگرفت.مجری این درس دبیران محترم ریاضی کشور بودند و در ساعات درسی این عزیزان به اجبار یا به دلخواه قرار گرفت.اما با حضور فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر این ساعت درسی از جدول برنامه های ریاضی حذف ودر جای دیگر قرار گرفت.کتاب هنر حل مسله هم پا جای پای  مثلثات سال دوم گذاشت.واین کتاب بدون اینکه مخاطب خودرا پیدا کند به تاریخ پیوست.وجای ان توسط ریاضی تکمیلی و جبرانی پرشد.

نحوه اجرا و بی هدف بودن آموزش در این درس باعث شد تا در سال تحصیلی جاری(۹۱-۹۰)این درس از مجموعه ریاضیات حذف و جای آنرا دروس پرورشی و فوق برنامه گرفته است.همچنین ساعات درسی درس حسابان از ۴ ساعت به ۳ ساعت کاهش یافته است و همزمان ارزش واحد های این درس نیز ۳ واحد درسی  بیان گردیده است(۱).

با وجود اشکالات اساسی در پایه علمی ریاضیات دانش آموزان سال اول و نحوه ورودشان به مقطع متوسطه نمی توان از نگرش غیر کار شناسانه این عزیزان در دفتر تالیف به دروس علوم پایه (مخصوصا ریاضیات)سخن نگفت.چرا که این اقدام در دو قسمت مشکل آفرین است.

۱-دانش اموزان در درس ریاضی ساعات کمتری به تحصیل مشغول می گردند که باز تاب آن در دروس  علوم پایه  مخصوصا فیزیک و تااندازه ای شیمی دیده میشود.

۲-کسر ساعات ریاضی در گستره کشوری باعث مازاد شدن بسیاری از دبیران ریاضی می گردد که  این عنوان(مازاد بودن)باعث بی علا قگی به کار و آموزش نزد این عزیزان می گردد.

 با توجه به نحوه تالیف ارزشیابی  در مجموعه ریاضیات متوسطه بهتر است دفتر محترم تالیف کتب درسی نگاه مهربان تری به نحوه شکل گیری اموزش و برنامه ریزی در زمینه ریاضیات داشته باشد.

برای مشاهده جدول دروس متوسطه اینجا را کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد