آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

آموزش ریاضی منطقه بهنمیر استان مازندران

درا ین وبلاگ آدرس سایتهای مفید و مقالات روز و بخش نامه ها و نمونه سوالات و مطالب آموزش ریاضی نوشته می شود.

چگونه در امتحانات موفق شویم؟ فهمیدن سؤال نصف جواب است

یکی از مسائل اساسی در زمینه، موفقیت در امتحانات، به روش امتحان دادن مربوط می شود.اکثر دانش آموزان و دانشجویان بر این عقیده هستند که اولین انتخاب در امتحانات تستی، بهترین انتخاب است. در صورتیکه تحقیقات نشان میدهد که این عقیده صحیح نیست. در زیر به پاره ای از مسائل که با استفاده ازتحقیقات روانشناختی به دست آمده اند و برموفقیت درامتحانات موثرند پرداخته شده است. 

                                     

1. زمان امتحان دادن را طوری تقسیم بندی کنید که طی دو سوم از مدتی که در اختیار دارید به پاسخ دادن به سوالات اختصاص یابد و یک سوم آن را به مرور کردن پاسخها بپردازید.

2. وقت خود را با فکرکردن در مورد سؤالهای مشکل که جواب آنها را نمیدانید به هدر ندهید. درصورتیکه پاسخ سؤالی را نمیدانید، آن را علامت بزنید و به سؤال بعدی بپردازید. در پایان می توانید به اینگونه سؤالها بیشتر فکر کنید و احتمالا جواب آنها را بطور صحیح بدهید.

3. به منظور افزایش تمرکز، پس از دریافت برگه سؤالها، ابتدا با برگه ای که مخصوص پاسخهاست روی سؤالها را پوشانده و سپس شروع به خواندن سوالها و جواب دادن به آنها یکی پس از دیگری نمائید. اگر پاسخ سؤال اول را دانستید شروع بنوشتن آن بکنید، در غیراینصورت به سؤال دوم بپردازید. بهتراست قبل ازشروع به پاسخ دادن به سؤالها تمام آنها رانخوانید. زیرا این امر تمرکز شما را کاهش میدهد.

4. در شروع امتحان خودتان را با این جمله که (امتحان سخت است) نترسانید. بسیاری از دانش آموزان در همان لحظه ای که در حال خواندن سؤال هستند، پیش خودشان زیر لب تکرار میکنند که این سؤال سخت است. چنین دانش آموزانی هرگز نمی توانند بطور دقیق به سؤالها پاسخ دهند. بهتر آن است که در زمانیکه در حال خواندن سؤال هستید تمام تمرکز شما فقط بر روی سؤال باشد.

5. قبل از شروع کردن به پاسخ دادن به هر سؤال، آن را با دقت بخوانید و سعی کنید ابتدا دقیقا بفهمید که چه موضوعی در سؤال مطرح شده است.اعتقاد بر این است که حدود پنجاه درصد از جواب در خود سؤال پنهان هست.

6. در صورتیکه سؤال را نمی فهمید، بهتر است از مراقبین جلسه توضیحاتی پیرامون آن بخواهید. حتی توضیحات بسیار مختصر هم میتوانند مفید واقع شوند.

7. در صورتیکه در پایان جلسه امتحان وقت اضافه داشتید، بهتر است که جواب سؤالها را مرور کنید تا اگر اشکالی در آنها وجود دارد پیدا کنید و آنها را برطرف کنید.

8. هرگز برای خارج شدن از جلسه امتحان عجله نداشته باشید. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان محتویات کتاب را کاملا فهمیده اند اما از آنجائی که در جلسه امتحان کمی عجله میکنند نمرات مطلوبی بدست نمی آورند.

از آنجائیکه پاره ای از امتحانات خصوصا در دوره دبیرستان و دانشگاه به صورت تستی برگزار میشوند، در زیر نکات مهم و ضروری پیرامون اینگونه امتحانات ارائه گردیده است.
1. پس از خواندن سؤال ابتدا جواب سؤال را حدس بزنید وسپس به جوابهای ارائه شده توجه کنید. اگر جوابی را که برای سؤال حدس زده اید در بین جوابهای ارائه شده بود، با اطمینان کامل همان را انتخاب کنید و در پاسخنامه همان را علامت بزنید.

2. اگر در بین جوابهای ارائه شده اولین آنها درست بود، به مابقی پاسخها هم توجه کنید. زیرا ممکن است دربین پاسخها دو جواب صحیح وجود داشته باشد که یکی از آنها کاملتر از دیگری است.

3. در مورد سؤالهای مشکل و آنها که شک دارید، ابتدا جوابهائی که مطمئن هستیدغلط است را حذف کنید و سپس به مقایسه مابقی جوابها و انتخاب کاملترین آنها بپردازید.

4. همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که ممکن است پاسخ یک سؤال در دیگری پنهان باشد.

5. گاه گاهی چک کنید که مبادا جواب سؤالها را جابجا در برگه پاسخنامه علامت بزنید.

6. هرگاه لغاتی مانند (همیشه، اغلب، برخی اوقات، هرگز، تنها، فقط، باید، بطور لازم، بطور کامل، و...) در جمله بکار روند ممکن است معنی جمله را عوض کنند. بنابراین همیشه به لغات کلیدی و حساس در جملات دقت بیشتری داشته باشید.

منبع: روزنامه همشهرى

نظرات 2 + ارسال نظر
فریحا جمعه 5 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:31 ب.ظ http://wwwm

خیلی خوب بود تاثیر گذار بود

ستاره دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:53 ب.ظ

ممنون از اطلاعات خوبتون:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد